True Friend

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Räddningsträning

Av Malin Fahlén - 15 november 2009 19:22


I dag var vi på räddning på polishögskolan. Det var superkul, vi fick köra både ytsök med helt dolda figgar i lådor och vanligt skogssök. Vegas var duktig på ytsöket stackan i väg och markerade figge tre innan nr två, men det var ok de låg ganska nära varandra. Han markerade figgarna i lådan bra, lite konfundersam först och sprang runt men sen skällde han bra. I skogen var han grym, han sprang direkt på djupet rakt fram dit jag skickade. Hittade figgarna snabbt och markerade bra. Det vi ska tänka på är avståndet, han är lite nära.  Och gnäll på stigen innan jag skickar, han skällde en gång också men då kallade jag tillbaka honom och skickade om efter att han coolat ner lite.Jag har hittat en bra rutin innan oxå, uppvärming, göra av med lite energi, lyssna på matte... som funkar fint. Jag gillar rutiner innan man ska träna tävla, det känns bra och hunden vet vad som ska hända.


igår fick han sitt första spår sen tävlingen, det funkade fint ett ganska långt skogsspår. Lite bråttom i början men hittade snart en fin takt. Plockade alla pinnar fint också.

Innan tränade vi lite lydnad på klubben. Men jag var inte riktigt på lydnads humör så vi gick över till att träna lite dirigering mot både leksak och matskål. Det var kul och känns som nyttig träning inför sökträning och lydnadsträning. Jättebra träning för mig också att bli bättre på att visa tydligt både med kropp och med handtecken. Super roligt hade vi så det kommer vi fortsätta med.


Annars låg fokus på in marsch på plan, tandvisning, fotgående och läggande under gång. Lite apportering och hopp över hinder gjorde vi också. Ett försök med rutan gjorde vi också, ganska spontant och utan planering. Det gick inget vidare fick snabbt komma på en reservplan och snabb träna in en ny tass target(vår vanliga var inte med i väska) som jag kunde lägga ut och då sprang han in så fint, jag valde att avsluta där... Och gå hem och skämmas lite, träna utan en riktig planering på ett så viktigt moment... Inte bra! men ibland vill man så gärna testa Flört

 
 
Pia o. Dexter

Pia o. Dexter

15 november 2009 22:44

Vegas är en grym kille! Och att ni orkar träna annat utöver räddningen, shit pommfritt, ujuj. *impad*

Dexter ligger här och sover som en gris. Och snart jag med ;-)

Huj!

http://raddningshunden.blogspot.com

 
Maja och Link

Maja och Link

16 november 2009 14:42

Låter som att fokus låg på alla moment..hahah! Glöm inte att träna slalom med. Link börjar få kläm på 2 portar nu känns det som. Ses i helgen!

http://www.warriors.nu

 
Marie L

Marie L

29 november 2009 10:22

Stort grattis till ytterligare första pris i lkl1 och klassvinst med fina poäng. Ni är grymma!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards